Vi är ett av Sveriges största mediehus där vi varje dag utmanar status quo, springer snabbt och vågar testa nya och roligare vägar. Vi har några av Sveriges mest välkända varumärken inom tidskrifter, såsom ELLE, MåBra, Svensk Damtidning, ELLE Decoration, Allers, Hemmets Veckotidning, Hänt i Veckan, Femina och Residence. Vi drivs av vår vision att göra kvinnors liv rikare, och vi börjar på hemmaplan. Hos oss är glastaket krossat! Vår affärsidé är att, genom starka varumärken och innehåll med hög redaktionell kvalitet, skapa underhållning och inspiration till kvinnor.
Aller media satsar stort på sina medarbetare och vågar testa nya vägar för att komma framåt. Här arbetar alla medarbetare mot samma mål: Att ge Sveriges kvinnor ett rikare liv. Genom att satsa på inkluderande medarbetarkommunikation, forskningsbaserad ledarskapsutveckling och självledarskapsutbildningar skapas en stark företagskultur som är både affärsdriven, varm och inbjudande. Aller media utför ett employer branding-arbete som är i toppklass.
För att kunna engagera, inspirera och underhålla miljoner människor varje dag krävs en och annan boost. Här har vi samlat ett axplock av det vi tycker är härligt med att jobba på Aller media.
Engagerande why: Genom våra starka varumärken underhåller, inspirerar och engagerar vi Sveriges kvinnor. Vi finns för att ge Sveriges kvinnor ett rikare liv.
Starka varumärken: Hos oss jobbar du med 23 starka varumärken inom mode, inredning, mat, skönhet, familj och nöje som varje vecka når miljoner läsare och besökare i hela Sverige.
Centralt läge med takterass: Vi har centrala kontor med soliga takterrasser både på huvudkontoret i Stockholm, som renoveras till toppklass, och i Malmö där vi sitter i nya fräscha lokaler.
Ett rikare liv: Genom hälsoutmaningar, friskvårdsbidrag, massage, event och gemensam frukost varje månad bygger vi både hälsa och gemenskap.
Digitala tidningar: Genom vår app Pling har du tillgång till våra egna titlar och över 100 internationella magasin och veckotidningar.
Vi är väldigt glada över att vi för andra året i rad är nominerade till ett karriärföretag! De senaste åren har vi lagt stort fokus på att stärka vår företagskultur. Vi är så stolta över denna nominering som visar att vi är på rätt väg med vårt arbetsgivarvarumärke.
Joakim Romanus, HR- och kommunikationsdirektör Aller media
Det är dags att sudda ut gränserna mellan ingenjörskonsten och vården.– Det är mycket hantverk… Läs mer
Allt fler studenter på universitetens teoretiska program vill att praktik ska ingå i kursplanen.… Läs mer
Sverige står inför en omfattande elektrifiering av samhället när de fossila energikällorna ska fasas… Läs mer
Ellen Andreasson är årets mottagare av Karriärstipendiet för young professionals. Här berättar hon om… Läs mer
Både näringslivet och offentliga organisationer vill rekrytera mer. Efter en turbulent tid under coronapandemin… Läs mer
Alva Markelius är årets mottagare av Karriärstipendiet för studenter. Här berättar hon om sin… Läs mer
Vad gör en studentambassadör?– Jag berättar om Karriärföretagen för studenter och nyexaminerade på min… Läs mer
Alla Karriärföretag väljs ut av en fyra personer stor jury med mångårig erfarenhet av… Läs mer
Chans till personlig och professionell utveckling och möjlighet att vara med och påverka kreativt.… Läs mer
Pandemin har skyndat på automatiseringen av arbetslivet. Allt fler rutinartade uppgifter tas över av… Läs mer
Många unga får sitt första jobb inom handeln, men hur går det sen? En… Läs mer
Det är bra att ha ett teknikintresse om man ska jobba på Consat. I… Läs mer
I takt med att allt fler funktioner i samhället digitaliseras och automatiseras förändras också… Läs mer
Linkedin har blivit kanalen nummer ett för arbetsgivare som vill rekrytera, men också för… Läs mer
Den pågående Coronakrisen har snabbt ändrat förutsättningarna för mångas arbetsvardag världen över. Att arbeta… Läs mer
Möjlighet till samarbete mellan olika kompetenser. Och hållbarhetsfokus. Nyblivna produktionsingenjören Fanny Norkko vet precis… Läs mer