Vi har levererat inredningslösningar under lång tid, och kommer att fortsätta att göra det med vetskapen att vi alltid kan förbättra oss. Vår ständiga nyfikenhet driver oss att leverera attraktiva inredningslösningar som hjälper våra kunder och deras organisation att behålla motivationen, produktiviteten och välbefinnandet.
För oss handlar inredning om så mycket mer än bara möbler: det handlar om att använda design tillsammans med vår samlade kunskap, för att främja kreativitet och effektivitet, och att omvandla vårt kunnande inom ergonomi och hälsa för att skapa utrymmen som hjälper våra kunder att forma en hållbar verksamhet som främjar individen. Sist men inte minst handlar det om att allt vi gör ska vara hållbart och ansvarsfullt. Det är endast när vi uppfyller allt detta som vi har gjort vårt jobb. När vi lyckas, lyckas även våra kunder – med att göra skillnad för organisationen, för medarbetarna och för vår planet.
Kinnarps visar på ett employer branding-arbete med hjärtat i fokus. De förespråkar en hälsosam miljö där medarbetarna är prioriterade. På Kinnarps ser man människan i stället för endast en arbetskamrat. Genom att använda sig av flera kanaler får Kinnarps ut sitt budskap rätt och förmedlar det på bästa möjliga sätt. Det råder inga tvivel om att Kinnarps är en attraktiv arbetsgivare.
Ett litet familjeägt företag, som växte till en global organisation med tusentals anställda över hela världen, det är vår historia. Vi strävar efter att behålla det nära och engagerade arv vi har, genom att arbeta för att erbjuda var och en av våra medarbetare att personligen engagera sig i att forma Kinnarps framtid.
Vi är glada och stolta över denna nominering. Vårt mål är att ha ett högt fokus på vår medarbetarupplevelse och vår företagskultur vilket ska ge ett positivt resultat när det gäller ett högt medarbetarengagemang, hög kundnöjdhet, lönsam tillväxt och ett stärkt arbetsgivarvarumärke.
Hälsningar Kinnnarps
Det är dags att sudda ut gränserna mellan ingenjörskonsten och vården.– Det är mycket hantverk… Läs mer
Allt fler studenter på universitetens teoretiska program vill att praktik ska ingå i kursplanen.… Läs mer
Sverige står inför en omfattande elektrifiering av samhället när de fossila energikällorna ska fasas… Läs mer
Ellen Andreasson är årets mottagare av Karriärstipendiet för young professionals. Här berättar hon om… Läs mer
Både näringslivet och offentliga organisationer vill rekrytera mer. Efter en turbulent tid under coronapandemin… Läs mer
Alva Markelius är årets mottagare av Karriärstipendiet för studenter. Här berättar hon om sin… Läs mer
Vad gör en studentambassadör?– Jag berättar om Karriärföretagen för studenter och nyexaminerade på min… Läs mer
Alla Karriärföretag väljs ut av en fyra personer stor jury med mångårig erfarenhet av… Läs mer
Chans till personlig och professionell utveckling och möjlighet att vara med och påverka kreativt.… Läs mer
Pandemin har skyndat på automatiseringen av arbetslivet. Allt fler rutinartade uppgifter tas över av… Läs mer
Många unga får sitt första jobb inom handeln, men hur går det sen? En… Läs mer
Det är bra att ha ett teknikintresse om man ska jobba på Consat. I… Läs mer
I takt med att allt fler funktioner i samhället digitaliseras och automatiseras förändras också… Läs mer
Linkedin har blivit kanalen nummer ett för arbetsgivare som vill rekrytera, men också för… Läs mer
Den pågående Coronakrisen har snabbt ändrat förutsättningarna för mångas arbetsvardag världen över. Att arbeta… Läs mer
Möjlighet till samarbete mellan olika kompetenser. Och hållbarhetsfokus. Nyblivna produktionsingenjören Fanny Norkko vet precis… Läs mer