Schibsted Media Group

Rethinking things since 1839

Schibsted Media Group is a family of digital brands with a strong Nordic position, and more than 5 000 employees. Millions of people enjoy interacting with our companies every day through our online marketplaces such as FINN, Blocket and Oikotie, our media houses including Aftenposten, VG and Aftonbladet, and digital services like Lendo.

We also help new promising businesses grow. Our joint mission of empowering people in their daily lives is rooted in the values of our media heritage and a legacy of bold change. At our best, we are a fearless force for change in a society built on trust and transparency.

Juryns motivering:

Schibsted Media Group is a company with high ambitions that wants to make an impact. At Schibsted Media Group you can develop competence and get the skills needed to achieve your goals. They are experts when it comes to engaging with the younger audience. Their presence at universities is high and we can see that they are well trusted amongst young talents. At Schibsted Media Group you will be a part of a company that is driven by good values and great leadership.

Working at Schibsted Media Group means having your feet on the street and your eyes and ears open. As curious entrepreneurs and innovators, we thrive on a deep understanding of local behaviours and the future needs of our customers. We’re constantly building new products and services, and we’re looking for people who are ready to make an impact every day.

In a company with over 5 000 employees, there are many stories to tell and a lot of knowledge to share. Schibsted Media Group Talks takes you on a journey through the company, talking to different people who share their career stories and industry expertise.

Schibsted Media Group

Vad? Schibsted Media Group is a family of digital brands with a mission to empower people in their daily lives.

Här finns vi: We have over 5 000 employees and offices in six countries.
Webbsida: www.schibsted.com
Karriärsida: www.schibsted.com/career/

Our strategy is to make Schibsted Media Group visible as a brand and build awareness of us as a group. We therefore today have a strong focus on telling our story about Schibsted Media Group as a company and as an employer, and most importantly, tell about who we are who work here. That we are noticed as a "Karriärföretag" is good proof that we are on the right track.

Lena Berlin Stålhammar, Schibsted
Dela artikeln:

Se fler karriärföretag

Johanna Kurzwelly läkarstudent Ung karriär

Johanna vill locka fler ingenjörer till sjukvården

Det är dags att sudda ut gränserna mellan ingenjörskonsten och vården.– Det är mycket hantverk… Läs mer

Torgny Johnsson, konsult inom förändringsledning och HR samt Anna Dyhre, föreläsare och författare inom employer branding Karriärföretagens jury

”Jag tror att arbetsgivare kommer bli allt mer rädda om de medarbetare de har”

Alla Karriärföretag väljs ut av en fyra personer stor jury med mångårig erfarenhet av… Läs mer

Alexander Riese Ung karriär

”Jag vill ställas inför så många utmaningar som möjligt”

Chans till personlig och professionell utveckling och möjlighet att vara med och påverka kreativt.… Läs mer

Tangentbord och data Kompetensutveckling

Pandemin ökar behovet av nya kompetenser

Pandemin har skyndat på automatiseringen av arbetslivet. Allt fler rutinartade uppgifter tas över av… Läs mer

Galleria med butiker i Sverige Första jobbet

Handeln viktig första bransch för unga

Många unga får sitt första jobb inom handeln, men hur går det sen? En… Läs mer

Teknik på Consat Karriärföretag

”Om man känner sig trygg vågar man”

Det är bra att ha ett teknikintresse om man ska jobba på Consat. I… Läs mer

Jan Hylén, expert på skolans digitalisering och framtid samt tidigare forskningschef på Skolverket Framtidsspaning

Skolan måste förändras för att möta arbetsmarknadens behov

I takt med att allt fler funktioner i samhället digitaliseras och automatiseras förändras också… Läs mer

Charlotte Hågård, expert på Linkedin och karriärfrågor Experten tipsar

Karriärboost med Linkedin?

Linkedin har blivit kanalen nummer ett för arbetsgivare som vill rekrytera, men också för… Läs mer

Tips i kristider

Så arbetar arbetsgivare med kreativa lösningar för att motivera medarbetarna just nu

Den pågående Coronakrisen har snabbt ändrat förutsättningarna för mångas arbetsvardag världen över. Att arbeta… Läs mer

Fanny Norkko, produktionsingenjör på Skanska Ung karriär

”Jag drivs av att se saker utvecklas”

Möjlighet till samarbete mellan olika kompetenser. Och hållbarhetsfokus. Nyblivna produktionsingenjören Fanny Norkko vet precis… Läs mer

Ladda fler artiklar